EN   SK   CZ  FR
CRM helper logo
  • Homepage
  • CRM tips
  • News
  • CRM suppliers
  • About us

Ako sa pripraviť na výberové konanie CRM?

Pripravujete výber CRM? Na čo sa sústrediť, čo nevynechať a aké informácie zistiť dopredu? Prinášame Vám náčrt postupu a základných bodov, pomocou ktorých pripravíte výberové konanie na CRM.

Zákazka

Kľúčovou okolnosťou je vedieť, čo chceme – teda presne vymedziť predmet zákazky na CRM:

  •        zvoliť kategóriu: operatívne, analytické či kolaboratívne CRM;
  •        stanoviť príslušné firemné procesy, špecifikovať nevyhnutné moduly a dátové väzby systému;
  •        definovať požiadavky na škálovateľnosť systému;
  •        odvodiť riešenie v rozmedzí pólov vlastnej inštalácie až plne cloudového riešenia, prípadne špecifikovať technické požiadavky a
  •        odhadnúť požiadavky na podporu.

                                        

Aby sme mohli pokročiť ďalej, musíme tiež definovať vlastnú predstavu náročnosti riešenia – teda:

  •        počet používateľov/licencií;
  •        vlastné definície maximálnych cien: nákladov obstarania, prevádzkových či paušálnych nákladov, nákladov na dodatočné služby podpory.

 

Prieskum trhu

Ak vieme, čo chceme, v akých množstvách a cenách, môžeme sa pustiť do porovnania ponúk na trhu. Z ponúk CRM už môžeme vybrať tie, ktoré sú vstupným požiadavkám najbližšie, a osloviť potenciálnych partnerov s dopytom podľa vymedzených kritérií.

Vzorové dáta a podklady hodnotenia

Ak už máme vybraný užší kruh partnerov, zhodnotíme kompatibilitu ich systémov s vlastným prostredím, dátami a zamestnancami. Vopred si stanovíme váhy hodnotenia, v ktorých by nemali chýbať náklady, komplexnosť riešenia, jeho funkčnosť a okolnosti podpory. Hodnotenie samo je potom ideálne vykonať na vlastných dátach, v nadväznosti na požadované dátové mostíky a optimálne v zastúpení zamestnancov, ktorí majú s finálnym CRM pracovať.

 

LinkedIn Youtube
© 2023 SMIT Services s.r.o.
+420 731 542 630 info@vyber-sw.sk
  • newsletter
  • Obchodní podmínky
  • Co je CRM systém?